28 februára 2007

Recenzia: IMT Smile - Niečo s nami je

Ešte pred Vianocami skupina IMT Smile vydala album Niečo s nami je. Nutné je hneď v úvode uznať, že ide o album vskutku vydarený! Na rozdiel od predchádzajúcich - posledné roky totiž chalani akoby šli z kopca. Album Exotica, hoci energický a živý, už nebol tým, na čo boli fanúšikovia zvyknutí zo starých dobrých čias, kedy albumy Klik-klak a Valec patrili medzi to najlepšie, čo sme v slovenskej populárnej hudbe mali. Postupom času Ivan Tásler stále viac experimentoval a vymenil prakticky všetkých členov kapely mimo svojho brata Mira. „I am tea“ postupne strácal šmrnc a mnohí si už mysleli, že sa k hitom ako Opri sa o mňa ani len nepriblížia.

Avšak nový album, hoci nie hneď na prvé počutie, je akoby návratom k starým dobrým časom, a predsa krokom vpred! Je až neuveriteľne rôznorodý, texty sú pútavé a zaujímavé, zvuk klarinetu lahodný, gitarové sóla príjemné. Tásler dokazuje, že pobyt v Austrálii, kde natáčal Caravan shou, mu prospel a vrátil sa vo vynikajúcej forme. Nie je taký, ako pred desiatimi rokmi, ale z trinástich nových piesní bude nepochybne veľa ašpirovať na úspešné single.

Zo všetkých za zmienku stojí hudobný skvost - pieseň Patrí len nám, s ktorou Táslerovcom pomohli Samo Tomeček, Andrej Ďurica a Peter Cmorík. Skladba patrí skutočne k vrcholom CD-čka, hlasy spolu ladia a v rádiách isto ešte urobia veľký rozruch.

Niekomu by sa možno mohlo zdať, že Ivan je vo svojich piesňach miestami až príliš ukričaný (na novom albume nevynímajúc), ale ako dokazuje priložená live verzia piesne Úsmev a čaj (svojho času naspievaná so Zuzanou Smatanovou pre výberovku Diamant), album je stvorený na nezabudnuteľné koncertné turné. Tie skladby v sebe majú takú energiu a silu, že ak sa dostanú na pódia, pôjde skutočne o nezabudnuteľný zážitok!

(článok bol publikovaný v časopise študentov FF KU Zumag, číslo 4, február 2007)

Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Dcreators